Välkommen till Vigorös!

magträning för alla

Om du vill gå ner i vikt eller om du strävar efter en platt mage så krävs det en detaljerad plan. Du kommer behöva lära dig om hur processen går till och hur du börjar den processen. Vilka vanor du måste bli av med, ändra på och vilka vanor du måste skaffa. Det kan vara svårt i början, svårt att se någon egentlig betydelse med att utsätta sig för obekvämligeter. Men samtidigt så känns det även utmärkt när man vet att man vårdar och beskyddar sin kropp.

Viktig och givande information!

Här hittar du inte bara information om hur du tränar magen med magövningar utan du kommer också lära dig om hur kroppen fungerar och hur du behandlar kroppen på sundaste sättet.

Myter kommer att krossas, tips kommer ges, övningar kommer beskrivas och jag garanterar att du lämnar hemsidan upplyst om hur kroppen egentligen funktionerar!

Vare sig du bestämmer dig för att träna hemma eller gymmet, så finner du väsentlig information som berör alla tänkbara faktorer som är anknytna till magträning.

De bästa magövningarna!

Magövningarna är utförligt beskrivna med bildframställningar. Hur man utför korrekta crunches och vad du bör undvika när du gör de.

Du hittar även de bästa övre och nedre magövningar här.

Tips om alternativa övningar som pilates, vilket är en relativt ny träningsform som och förstärker bålmusklerna (mag- och ryggmusklerna).

Myt eller sanning?

Du kanske undrar vad som är sanning och vad som är påhitt angående träning och kost, då kan du gärna kolla in mytavdelningen.

Vad är nyttigt och vad är onyttigt?

Vad som är hälsosamt och bra för kroppen? Matsidan förklarar allt du behöver veta och klargör vilka dåliga vanor du bör bli av med och vilka goda matvanor du bör skaffa.

Hur allvarliga är riskerna?

Vad är riskerna med att vara överviktig? Många! Om det är motivation du behöver så bör riskerna skrämma dig tillräckligt mycket att du agerar!

Informationen är hämtad från talrika böcker som jag har läst under en ansenlig period. Allt från vad fett egentligen är till vilken typ av deodorant du ska undvika.

 

Allt (nästan) som du behöver veta om magträning och kost hittar du här!

4 Fundamentala Muskler Som Du Kan Träna Dagligen

Alltför många människor förbiser vissa fundamentala muskelgrupper som jag finner vara oerhört viktiga att träna upp och uppehålla.
– Magträning – Träna Nacken – Vader – Nedre Rygg –

10 Myter om Kost, Diet och Träning

Om du är tränings- och kost intresserad så har du utan tvekan stött på vissa etablerade myter som kan vara rätt så vilseledande, läs mer om sanningen här.

Pin It on Pinterest